Köpvillkor

Följande allmänna köpvillkor gäller vid beställning av produkter på www.wild-kids.se

Allmänt

För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste du acceptera Köpvillkoren. Genom att acceptera Köpvillkoren förbinder du dig att följa Köpvillkoren i sin helhet, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av cookies enligt nedan. När Wild Kids har bekräftat en beställning uppstår ett bindande avtal mellan dig som kund och Wild-Kids. Wild-Kids är ett varumärke i SonRay AB. SonRay AB har organisationsnummer 556660-8641.

När en order är mottagen hos Wild Kids bekräftas den genom ett automatiskt e-postmeddelande med information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allting stämmer. Wild Kids uppmanar dig att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med Wild Kids kundtjänst. 

Wild-Kids ansvar

Vi är en seriös aktör inom klädesbranchen med fokus på i första hand barn. Vi förstår värdet av och glädjen med  aktivitet i vardagslivet och vi jobbar därför endast med kvalitativa varumärken som sätter funktion, passform och kvalitet i första rummet.

Vi kommer att ta ansvar för våra kunders behov och önskemål och givetvis följa konsumentköplagen. I det eventuella fallet att en kund anser att vi misslyckats med våra intentioner så kommer vi att verka för en ärlig och öppen dialog i enlighet med konsumentköplagen och följa de råd som vi vid tvist erhåller från ARN. Vi mål är att vi aldrig ska behöva dessa råd...

Förbehåll

Vi kommer alltid att sätta vår relation med kunderna i främsta rummet men av orsaker som vi inte själva kan påverka så behöver vi ha vissa förbehåll. Det gäller bl.a. stora, hastigt påkomna valuta- och avgiftsändringar, force majeure eller transportproblem vi inte kan kontrollera. Oavsett orsak till eventuella störningar så är målet att lösa problemen till nytta för kunden och oss själva.

Kundens ansvar

Vi är tacksamma för information från kunderna i samband med upptäckt av något fel i en beställning eller annat fel som kan påverka kvaliteten för dig som kund. Om du har frågor angående produkter eller varor som vi säljer så är vi tacksamma för information via e-post till info@wild-kids.se där vi kommer att svara dig inom ett dygn.

Då vi säljer kvalitetskläder i avancerade material så är det av största vikt att alltid följa de råd som medföljer varan vid köp. Som exempel kan nämnas att alla plagg med andningsförmåga aldrig får tvättas med sköljmedel, det kommer ofelbart att leda till att materialet tappar sin andningsfunktion.

För att köpa av oss måste du vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd samt vara mantalsskriven i Sverige. Du intygar detta när du godkänner våra villkor vid köp.

Orderbekräftelse

Så fort din order har registrerats i vårt system skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Kontrollera din orderbekräftelse noggrant och meddela vår kundtjänst omedelbart om felaktigheter har uppstått. Kontakta oss på order@wild-kids.se eller tel. 0221-50723.

Leverans

Vi levererar normalt bara till adresser inom Sverige men vi kan även hjälpa skandinaviska kunder individuellt. Kontakta oss då på order@wild-kids.se. Vi skickar normalt dina varor inom 1-2 arbetsdagar efter din beställning. Vi meddelar dig om din beställning på något sätt skulle dra ut på tiden eller om det är andra störningar inför leveransen.

Vi använder DHL som leveranspartner med fraktsätten Paket och Service Point. Vi tillämpar enhetsfrakt, vilket innebär att du bara betalar en fast fraktavgift för din beställning oavsett vad och hur mycket du beställer vid samma tillfälle.

Vi förbehåller oss rätten att välja alternativt fraktsätt vid behov.

Dina personuppgifter

Vi tar bara emot upplysningar om dig som du själv har gett oss via vår hemsida. Om du väljer att registrera dig hos oss har vi alla de upplysningar om dig som du väljer att ge oss. Du kan alltid se och rätta till i dina upplysningar genom att logga in.

Alla uppgifter du angett använder vi uteslutande till ärenden som har med ditt köp att göra. Om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev, så skickar vi dig e-postmeddelanden med produktinformation, nyheter, bra erbjudanden och information om arrangemang. Du kan avanmäla dig när som helst.

Du har rätt att begära utdrag över dina registrerade personuppgifter, samt att ändra eller begära att få de registrerade uppgifterna raderade.

I samband med köp så kommer tredjepart för betalningslösning, i detta fall Klarna, att hantera kundens personuppgifter. För merinformation kring detta hänvisar vi till www.klarna.se

Reklamation 

När du tar emot dina varor är det ditt ansvar att inom rimlig tid kontrollera att varorna motsvarar det som du har beställt. En reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och anger på vilket sätt varan är felaktig. Vid reklamation ska vi i första hand om möjligt försöka avhjälpa felet, annars ge dig en ny ersättningsvara. Kan vi inte göra något av detta så har du rätt att få prisavdrag eller häva ditt köp, dvs, returnera varan och få pengarna tillbaka.

Har försändelsen synliga skador när den når fram till dig så ska du snarast möjligt anmäla det till DHL (eller alternativ transportör), eftersom det då beror på vårdslöshet i transporten.

Vi skickar kunden en returfraktsedel vid reklamerad vara i samband med att du returnerar varan, om reklamationen är berättigad.

Tillvägagångssättet vid reklamation är detsamma som vid utnyttjad ångerrätt, se nästa stycke.

Ångerrätt och returer

Som konsument har du ångerrätt i 14 dagar efter att du har mottagit varan. Det betyder att du senast den 14:e dagen efter att du tog emot varan ska meddela oss att du ångrar ditt köp. Vi åtar oss då att inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka varan betala tillbaka hela det belopp köpet uppgick till. Ångerrätten gäller bara om varan returneras i oförändrat skick, alltså förfaller ångerrätten om du har använt varan eller gjort åverkan på den utöver vad som krävts för att undersöka den. Du måste returnera varan i dess originalförpackning.

När du använder dig av ångerrätten måste du själv betala för frakten när du returnerar varan. Ringer du till oss innan vi har hunnit skicka dina varor kan du häva köpet utan att behöva betala något. Du får då tillbaka hela köpbeloppet.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du ringa eller maila oss och då uppge ordernummer och vilken/vilka varor du vill returnera. Det är viktigt att du väntar på vår bekräftelse innan du agerar så att vi kan förbereda oss och återbetalningen hamnar rätt. I de fall ångerrätten inte gäller måste vi också upplysa dig om det så du inte tvingas betala extra fraktavgifter i onödan.

Returvaror skickas till vår butik i Kolsva. Vi ber dig att då skicka med din följesedel och vår bekräftelse på ditt återköp för att underlätta och snabba upp hanteringen av ditt ärende. Adresser till vår butik är Bruksgatan 27, 731 13 Kolsva.

Du får själv stå för transportskador vid utnyttjad ångerrätt, så se till att transporten sker säkert genom att packa in varorna väl.

Betalning 

Vi använder i dagsläget Klarna för all betalning i vår webbshop. Genom Klarna kan du betala direkt via din internetbank, du kan betala med bank- eller kreditkort, du kan delbetala och betala per faktura.

I samtliga fall gäller Klarnas betalningsvillkor och du ansvarar själv för att ha läst dessa.

Här är en länk till www.klarna.se

Vi förbehåller oss rätten att avvisa handel med kunder som upprepade gånger utan rimliga anledningar har returnerat köpta varor, eller om vi av andra väsentliga skäl inte kan tillfredställa dina krav och önskemål som kund till oss.

Slutligen

Vi ska göra allt för att ni ska känna er trygga med Wild-Kids som leverantör och därigenom slippa läsa detta dokument mer än som en information inför ett långt framtida samarbete.